Jacques Brinkman en Mandev bundelen hun expertise en passie tot een uniek aanbod. In een intensief programma van zes dagen ervaart u aan den lijve wat OVERWINNEN is.

Interviews

Kees Hoendervangers: Gewenst gedrag.

Kees Hoendervangers: Gewenst gedrag.

28-03-2018
‘Als je wilt dat je medewerkers gastvrij en klantgericht zijn, dan heb je als leidinggevende kennis nodig van de acht gedragsaspecten die er toe doen om van de klant positieve feedback te krijgen’, zegt Kees Hoendervangers, directeur van Mandev Benelux. ‘Immers, als je niet weet...
Kees Hoendervangers: A way of life.

Kees Hoendervangers: A way of life.

28-03-2018
Een aantal ziekenhuizen verovert elk jaar weer een plaats in de top van de Elsevierlijst voor Beste Ziekenhuizen. Hoe komt het nu dat juist deze zorginstellingen steevast hoog eindigen? Kees Hoendervangers van Mandev Benelux stelt vast dat de patiëntgerichtheid de crux is. ‘Ziekenhuizen...
Marleen Jaspers:  ‘We gaan iets moois bouwen’

Marleen Jaspers: ‘We gaan iets moois bouwen’

19-10-2016
Per 1 oktober wordt in Zuyder Waert, onderdeel van Magentazorg, een grote reorganisatie geïmplementeerd. Drastische verschuivingen bij de invulling van de verzorgende teams moeten een andere manier van werken opleveren. Een trainingsprogramma gericht op gedrag en attitude is in de maak. De...
Bestuursvoorzitter Magentazorg Jeltje Schraverus Reorganisatie krijgt gestalte

Bestuursvoorzitter Magentazorg Jeltje Schraverus Reorganisatie krijgt gestalte

29-06-2016
Voornemens worden plannen, plannen worden acties en nu treedt de periode aan waarin de veranderingen hij Magentazorg daadwerkelijk tot stand komen. Van dertien terug naar vijf functies. De gesloten organisatie open maken. Hulpverleners leren dat ze te gast zijn bij de bewoners. En drie miljoen...
Dik Pijl, CEO Nederlandse Expert Groep over: Wat klantgerichtheid is en hoe Mandev daarbij ondersteunt.

Dik Pijl, CEO Nederlandse Expert Groep over: Wat klantgerichtheid is en hoe Mandev daarbij ondersteunt.

27-06-2016
Als er één markt is waar de klant een overkill aan mogelijkheden heeft dan is het de consumentenelektronica markt wel. De ‘laagste-prijs-garanties’, ‘stuntaanbiedingen’ en ‘voorraaduitverkopen’ vliegen ons in de vele elektronicamegastores om de...
Gert Berkel (formulemanager Baderie): Het ‘zero-moment-of-truth-moment’ ligt nu thuis. Klanten bereiden zich gedegen voor. Dus je moet de verwachting van de klant waarmaken, of zelfs overtreffen. Dit trainen we, samen met Mandev.

Gert Berkel (formulemanager Baderie): Het ‘zero-moment-of-truth-moment’ ligt nu thuis. Klanten bereiden zich gedegen voor. Dus je moet de verwachting van de klant waarmaken, of zelfs overtreffen. Dit trainen we, samen met Mandev.

16-03-2016
Soms lopen dingen positief uit de hand. Wie had kunnen denken dat het willen bijverkopen van een eenvoudig toiletpotje kon leiden tot de ontwikkeling van Baderie, anno 2016 dé badkamer en sanitairspecialist van Nederland? Zesendertig jaar geleden begon een groep enthousiastelingen met IGM,...
Bart Klep over de samenwerking tussen Expert en Mandev

Bart Klep over de samenwerking tussen Expert en Mandev

21-01-2016
Klantgerichtheid. Een sleutelwoord dat bij veel klanten van Mandev regelmatig de revue passeert. Mandev koppelt immers wetenschappelijke kennis over dit thema aan specifieke organisatiedoelen van haar klanten. Alle medewerkers bij Mandev zetten zich op hun beurt in om zelf ook klantgericht te...
Expert ondernemer Anita Brouwer: Ik ben heel blij met de Mandev-opleidingen... We gaan volgend jaar minimaal tien procent meer omzet realiseren.

Expert ondernemer Anita Brouwer: Ik ben heel blij met de Mandev-opleidingen... We gaan volgend jaar minimaal tien procent meer omzet realiseren.

21-12-2015
Wat waren voor jou de hoogtepunten van 2015? “Ik ben heel bIij met de Mandev-opleidingen. We staan een stuk bewuster en gemotiveerder in de winkel. De verkoopgesprekken zijn anders: we stellen open vragen en besteden oprechte aandacht aan de klant. Al met al werken we dankzij de...
Kees Hoendervangers: Train de trainer

Kees Hoendervangers: Train de trainer

23-10-2015
Vorig jaar werden ze genoemd als één van de 51 bijzondere innovaties voor betere zorg. En dit jaar denderen ze onverschrokken en enthousiast door met hun effectieve unique selling point: implementeren van het juiste klantgericht gedrag. Naast grote retailorganisaties rekent Mandev...
Henri Reindsen: Samen kunnen we meters maken.

Henri Reindsen: Samen kunnen we meters maken.

17-04-2015
“Wij gaan ons verbeteren dankzij de trainingen, daar ben ik van overtuigd. Sterker nog, dat merken we nu al. Henri Reindsen van Expert Zelhem doelt op het trainingsprogramma van Mandev. In zes sessies krijgen zijn medewerkers en hijzelf tools en technieken aangereikt om de verkoopgesprekken...
Kees Hoendervangers: Deskundigheid.

Kees Hoendervangers: Deskundigheid.

20-02-2015
Wanneer bij zorginstellingen het onderwerp deskundigheid aan bod komt, wordt dat al snel uit een soort pavlovreactie gekoppeld aan professionaliteit en expertise. Een zorginstelling vraagt zich dan af: bieden wij adequate medische hulp? Wat is het kennis- en opleidingsniveau van onze medewerkers?...
Expert Burgum: 'Binnen een week verkocht ik twee diensten bij een laptop'

Expert Burgum: 'Binnen een week verkocht ik twee diensten bij een laptop'

30-12-2014
Een poos geleden volgde een groot aantal ondernemers bij Expert de training ‘Beleef het samen’. Het vervolg op deze training is inmiddels van start gegaan. Het team van Expert Burgum trapte af. Verkoopmedewerker Menno en mede-eigenaresse Miriam delen hun eerste...
Kees Hoendervangers: 'Gastvrijheid geen truc'

Kees Hoendervangers: 'Gastvrijheid geen truc'

01-07-2014
Gastvrijheid en klantgericht zijn containerbegrippen die veel te makkelijk in de mond worden genomen. Er zijn nog zorgmanagers die denken dat het een trucje is dat hun medewerkers in een korte training kunnen leren. ‘Over hen zal de zorgklant genadeloos oordelen’, zegt Kees...
VAN HEKKENSLUITER TOT KOPLOPER ELSEVIERLIJST

VAN HEKKENSLUITER TOT KOPLOPER ELSEVIERLIJST

31-10-2013
‘We creëerden een olievlek’ Zoekend naar innovatie in de zorg (het thema van dit nummer, 6e editie van het BoardRoom Zorg magazine) stuitte de redactie op de spectaculaire stijging van het Flevoziekenhuis in de Elsevierranglijst van een paar jaar geleden. Eerder bungelde...
De mensen achter ons bureau... RUIM 33 JAAR MANDEV

De mensen achter ons bureau... RUIM 33 JAAR MANDEV

23-04-2013
Mandev bestaat ruim 33 jaar, een mooie gelegenheid om eens terug te blikken met de twee langst zittende adviesleden Pieter Drenth en Wouter van der Woerd. Met onze twee ervaringsrijke adviesraadleden spraken wij over de methodiek en...
“Stimuleer werknemers in wat ze goed doen”

“Stimuleer werknemers in wat ze goed doen”

01-03-2013
Hij wordt wel de Nederlandse managersgoeroe genoemd en is alom bekend vanwege zijn MBA in één dag-seminars. Maar Ben Tiggelaar geeft niet alleen seminars, hij schrijft ook boeken, publiceert columns, doet onderzoek en weet heel veel over effectief management. Voor Mandev gaf hij een...
“Service is weer belangrijk dankzij crisis”

“Service is weer belangrijk dankzij crisis”

21-02-2013
Thérèse Boer over verwennen van gasten in sterrenrestaurant De Librije. Als iemand in Nederland verstand heeft van exclusieve service is het wel Thérèse Boer, gastvrouw van toprestaurant De Librije in Zwolle. Zij merkt dat het belang van gastvrijheid, genegenheid en...
Cruijff was altijd positief, opbouwend. Een echte leider

Cruijff was altijd positief, opbouwend. Een echte leider

14-02-2013
Passie en plezier, Theo van Duivenbode noemt het liever spelvreugde, daar draait het om in de sport, maar óók in het bedrijfsleven. Het is slechts één van de vele parallellen die oudvoetballer van Ajax en Feyenoord en voormalig directeur commerciële zaken van Stad...