Nieuws

Mandev trainster Janneke Witteveen tolk bij ontstaan Provalliance Nederland

Mandev trainster Janneke Witteveen tolk bij ontstaan Provalliance Nederland

16-07-2018
In de aanwezigheid van alle franchisenemers van Cosmo Hairstyling en Team kappers is het Nederlandse powerhouse, in de kapperswereld PROVALLIANCE NEDERLAND ontstaan. PROVALLIANCE NEDERLAND maakt nu deel uit van de wereldwijde kappersgigant PROVALLIANCE, DE nummer twee in de wereld. In de...
Trots op Magenta!

Trots op Magenta!

16-02-2018
In het kader van ‘De trap wordt van boven naar beneden schoongeveegd’ trainde Mandev op 7 februari jl. het nieuwe directieteam van Magenta in TomTom (dubbel Trots Op Magenta). Hierbij stonden de eerste drie thema’s van het TomTom programma centraal: (1) de kick-off en KIK-ken,...
Mandev wederom versterkt met nieuwe collega om de beoogde groei te realiseren!

Mandev wederom versterkt met nieuwe collega om de beoogde groei te realiseren!

10-11-2017
Per 1 november is Janneke Witteveen als se­ni­or adviseur/programmamanager in dienst getreden. Janneke wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van maatwerkprogramma’s voor opdrachtgevers. Janneke studeerde Franse taal en letterkunde, Sciences Economiques en...
Mandev versterkt met nieuwe collega’s om de beoogde groei te realiseren!

Mandev versterkt met nieuwe collega’s om de beoogde groei te realiseren!

04-10-2017
Per 1 ok­to­ber is Maik van Ros­sum als se­ni­or adviseur/ programmamanager in dienst getreden. Maik is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van maatwerkprogramma’s bij opdrachtgevers. Hij heeft gedegen kennis en ervaring met...
Verbeteren verpleeghuiszorg kost geen miljarden

Verbeteren verpleeghuiszorg kost geen miljarden

17-02-2017
Onlangs kwam ActiZ met berekeningen waaruit blijkt dat implementatie van het concept Kwaliteitskader verpleegzorg om 2 miljard euro en 70.000 nieuwe medewerkers vraagt. Analyse van het Kwaliteitskader leert echter dat dit overdreven is. Onder de titel ‘Kwaliteit in Dialoog’...
De routekaart voor TomTom ligt klaar

De routekaart voor TomTom ligt klaar

09-02-2017
Komend voorjaar start TomTom. Het is een programma voor iedereen binnen Magentazorg, Behandelzorg en Actiezorg. Van hoog tot laag, wat voor werk je ook doet: je komt ermee in aanraking. TomTom is de komende twee jaar de routekaart die je helpt je talenten nog meer een plek te geven in je...
De noodzaak van toekomstbestendig winkelpersoneel

De noodzaak van toekomstbestendig winkelpersoneel

23-11-2016
Winkelpersoneel schiet vaak tekort wat betreft deskundigheid. En dat terwijl goede medewerkers cruciaal zijn voor het succes van een retailonderneming. Hoe kunnen retailers hun personeel toekomstproof maken? En welke retailers zijn er al mee bezig? ABN Amro schetst de kaders in zijn rapport...
Wij zijn trots op de bijdrage die Mandev mocht leveren aan het behaalde positieve resultaat van onze opdrachtgever Expert!

Wij zijn trots op de bijdrage die Mandev mocht leveren aan het behaalde positieve resultaat van onze opdrachtgever Expert!

06-07-2016
Expert houdt marktaandeel gelijk  Elektronicaketen Expert heeft zijn marktaandeel in 2015 en de eerste vijf maanden van dit jaar stabiel gehouden. Over 2016 als geheel verwacht de retailer een groei van het marktaandeel. Expert heeft naar eigen zeggen een ‘gezonde...
​Wat retailers kunnen leren van de ondergang van V&D

​Wat retailers kunnen leren van de ondergang van V&D

24-05-2016
Door Jan Kessels Voormalig directeur V&D, de Bijenkorf en HEMA Van 1968 tot 1988 werkte ik voor de Bijenkorf. In die periode ging dat warenhuis door een enorm veranderingsproces. Eerst zijn de informatiesystemen gemoderniseerd en werd de goederenstroom gecentraliseerd. Vervolgens werden de...
Ben Tiggelaar: Dé bottleneck in elk bedrijf

Ben Tiggelaar: Dé bottleneck in elk bedrijf

02-05-2016
Ben Tiggelaar is gedragsonderzoeker, trainer en publicist. Hij schrijft elke week over management en leiderschap. ‘Medewerkers in functiegroep 3 moeten wat betreft de competentie omgevingsbewustzijn op het niveau ‘expert’ zitten.” Als ik zo’n zin lees weet ik...
Bedrijven zijn tegennatuurlijk. 5 Tips om dat te verhelpen

Bedrijven zijn tegennatuurlijk. 5 Tips om dat te verhelpen

27-07-2015
Als de omgeving zo snel verandert dat een soort zich niet meer kan aanpassen, spreken we van een mismatch. 5 tips om die mismatch tegen te gaan. Kent u het tragische verhaal van de gouden pad (Incilius periglenes, Bufo periglenes of Ollotis periglenes)? Dit felgekleurde beestje...
C&A uit de kast.

C&A uit de kast.

28-05-2015
Dit najaar gaat na een rigoureuze verbouwing het vernieuwde vlaggenschip van C&A open op het Damrak in Amsterdam. Het bedrijf dat in 1841 is opgericht in Sneek is sinds een paar seizoenen bezig om het merk te verfrissen. In Parijs werd de najaarscollectie onthuld die het vernieuwde gezicht van...
Omzet kledingwinkels naar nieuw dieptepunt.

Omzet kledingwinkels naar nieuw dieptepunt.

28-05-2015
De omzet van kledingwinkels heeft een nieuw dieptepunt bereikt. In het eerste kwartaal van het jaar werd 3 procent minder aan kleding uitgegeven in vergelijking met een jaar eerder. Consumenten verwachten scherpe prijzen. Ook is de concurrentie binnen de kledingbranche hevig, niet alleen in de...
Mark van Vugt: Is belonen met bonussen psychologisch wel okee?

Mark van Vugt: Is belonen met bonussen psychologisch wel okee?

24-04-2015
Is belonen met bonussen psychologisch wel okee? Nog los van alle morele boosheid erover: is belonen met bonussen psychologisch wel zo'n goed idee? Evolutionair psycholoog Mark M. van Vugt ziet meer nadelen dan voordelen. Mark M. van Vugt, evolutionair psycholoog 16 april 2015 Je...
Zonder betrokken medewerkers geen tevreden klanten

Zonder betrokken medewerkers geen tevreden klanten

18-03-2015
Vijf keer op rij werd ZLM Verzekeringen uit Goes verkozen tot beste schadeverzekeraar van Nederland. Afgelopen jaar kwam daar voor het eerst de uitverkiezing bij tot beste werkgever van ons land. En dat is logisch, als je de observatie van directeur Bram de Jonge volgt: “Er is een...
Uitverkoop moet niet van daken worden geschreeuwd

Uitverkoop moet niet van daken worden geschreeuwd

16-12-2014
Stop met het groot aanprijzen van de uitverkoop. Dat oppert INretail, de brancheorganisatie voor ondernemers. In plaats daarvan zou er een beloningssysteem voor loyale klanten moeten komen.   Dat bepleit Edwin Belt, specialist mode van brancheorganisatie INretail. Nu nog wordt met onder...
Sociale innovatie beter dan technische innovatie

Sociale innovatie beter dan technische innovatie

04-09-2014
Als bedrijven de concurrentiekracht willen vergroten, doen zij dat vaak met name door technische innovatie. Ze schaffen nieuwe producten aan of verbeteren de oude. Onderzoek van onder andere Henk Volberda (hoogleraar strategisch management) toont echter aan dat het succes van vernieuwingen voor...
Oproep publiceren cijfers Klantgerichtheid vindt gehoor - met UPDATE

Oproep publiceren cijfers Klantgerichtheid vindt gehoor - met UPDATE

21-08-2014
De Vereniging Eigen Huis (VEH), de Consumentenbond, en de Beleggersvereniging VEB hebben banken en verzekeraars opgeroepen om de rapportcijfers te publiceren die ze van de AFM krijgen voor hun klantgerichtheid. Twee van de negen instellingen hebben positief gereageerd: Delta Lloyd en Achmea....
Forrester: crosschannel vier keer zo groot als online

Forrester: crosschannel vier keer zo groot als online

12-08-2014
Crosschannel verkopen in de VS bereiken dit jaar een omvang van 1,4 biljoen dollar. Dat voorspelt Forrester. Het onderzoeksbureau verwacht een verdere groei naar 1,8 biljoen in 2018. De reden van deze snelle groei is dat consumenten zich meer oriënteren op internet via tablets en...

RetailTrends: Thema Retail & Personeel

18-03-2014
In het overzicht Retail & Opleiding dat de redactie van RetailTrends voor het zesde jaar heeft samengesteld, worden alle opleidingen voor winkelpersoneel weergegeven die leiden tot een landelijk erkend (mbo- of hbo-) diploma. Voorts is het overzicht aangevuld met het interne opleidings- en...
St. Pieter Badkamers is Badkamerdetaillist van het Jaar

St. Pieter Badkamers is Badkamerdetaillist van het Jaar

11-02-2014
Tijdens het Qumedia Event in de Jaarbeurs te Utrecht, op maandag 3 februari, is St. Pieter in Tilburg uitgeroepen tot Badkamerdetaillist van het Jaar. Deze award wordt jaarlijks uitgereikt door vakblad Sanitair & Tegel Specialist. Badkamerondernemers worden vanuit de branche aangemeld,...
ING: Krimp dwingt zorgorganisaties tot strategiewijziging

ING: Krimp dwingt zorgorganisaties tot strategiewijziging

12-12-2013
Zorgconsument krijgt steeds meer invloed Een toenemend kostenbewustzijn bij overheid, marktpartijen en verzekerden stelt zorgorganisaties voor een nieuwe realiteit: de gezondheidszorg is niet langer een groeimarkt. Bovendien verandert de zorg in hoog tempo door opsplitsing van de AWBZ, een...
'Retailer mist gepersonaliseerde klantervaring in eigen winkel'

'Retailer mist gepersonaliseerde klantervaring in eigen winkel'

27-11-2013
Amerikaanse retailers noemen het ontbreken van een gepersonaliseerde klantervaring het grootste gemis van hun eigen winkel. Zestig procent mist deze klantervaring het meest als hij als klant naar de eigen winkel kijkt. Dat blijkt uit het Retail Industry Executive Survey van TimeTrade...
Stop prijsmisleiding!

Stop prijsmisleiding!

18-10-2013
VAN / VOOR FLAUWEKUL: 97% VAN ONDERZOCHTE PIJZEN KLOPT NIET  Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat 97% van de in de winkel getoonde van/voor-prijzen niet klopt. In bijna geen enkel geval is de genoemde van-prijs in de periode voor de 'aanbieding' daadwerkelijk berekend....
'Winkels moeten een verhaal vertellen om te overleven'

'Winkels moeten een verhaal vertellen om te overleven'

11-09-2013
Winkels moeten een goed verhaal overbrengen om deze tijden van leegstand te overleven. Dat vinden retail- en consumentenexperts. Paul te Grotenhuis, manager pers en pr van brancheorganisatie Inretail, verduidelijkt dat het hebben van een goed verhaal het geheime ingrediënt is...
Patiënten en consumenten tevreden over ziekenhuizen

Patiënten en consumenten tevreden over ziekenhuizen

31-07-2013
Het imago van Nederlandse ziekenhuizen is goed. Dat blijkt uit een imago-onderzoek dat de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) heeft laten uitvoeren. Het gemiddelde cijfer dat de Nederlandse bevolking aan ziekenhuizen geeft is een 7,4. Ziekenhuismedewerkers scoren met een 7,6 hoger. De...
Baderie Woerden is 'Baderie van het jaar'

Baderie Woerden is 'Baderie van het jaar'

18-07-2013
Baderie Woerden is uitgeroepen tot Baderie van het jaar 2012/2013. De showroom van eigenaar Ron van Dijk is op dit moment de meest complete showroom en onderneming van de franchiseformule Baderie. "De jury was erg onder de indruk van Baderie Woerden. De showroom is duidelijk,...
'Retailers onderwaarderen klantbeleving'

'Retailers onderwaarderen klantbeleving'

04-03-2013
Ondanks het belang van klantbeleving tijdens de economische crisis, geven retailers hun klanten nog te weinig het gevoel dat de klant koning is. Dat blijkt uit het Nationaal Klantbelevingsonderzoek 2012 van Altuïtion, Integron en Tele'Train. Minder dan een kwart van de respondenten, 22...
Winkelier moet aan klant denken

Winkelier moet aan klant denken

07-02-2013
Klanten worden in een kwart van de gevallen niet begroet als ze binnenkomen, klachten worden in een op de vijf gevallen niet goed afgehandeld en te vaak grijpen klanten mis als ze een product zoeken. Winkeliers verdiepen zich onvoldoende in hun klant, waardoor ze handel mislopen. Dat stelt ABN...
Consument snakt naar meer service

Consument snakt naar meer service

22-01-2013
Consumenten willen steeds vaker gepersonaliseerde winkels. Dat blijkt uit recent onderzoek van softwarebedrijf Oracle. Lokale winkeliers kunnen zich onderscheiden door meer persoonlijke service te bieden en zo klanten aan zich te binden. Ook willen meer consumenten een uitgebreider aanbod...
Elsevier-onderzoek: Beste ziekenhuizen

Elsevier-onderzoek: Beste ziekenhuizen

31-12-2012
Welke ziekenhuizen bieden veilige en effectieve medische zorg, welke zijn het meest patiëntgericht? Jaarlijks vergelijkt Elsevier alle ziekenhuizen van Nederland. Vier ziekenhuizen krijgen de hoogste score in de nieuwste editie vanElseviers ‘De beste ziekenhuizen’ die deze week...
Expert & Mandev implementeren Blended Learning

Expert & Mandev implementeren Blended Learning

21-12-2012
In opdracht van en in samenwerking met Expert heeft Mandev voor alle medewerkers  op de winkelvloer een op maat gemaakt 'Blended Learning' programma ontwikkeld en geïmplementeerd. Blended learning is een combinatie van e-learning en face to face vaardigheidstraining. In de...
Hoge service Expertpersoneel dankzij training

Hoge service Expertpersoneel dankzij training

10-12-2012
Voor de vijftiende achtereenvolgende keer kwam elektronicaformule Expert als retailer met de beste service uit de bus. Dat bleek uit het jaarlijkse consumentenonderzoek van TNS-NIPO naar de bekendheid en dienstverlening van de elektronicabranche. Expertmedewerkers zijn deskundig, behulpzaam en...